میخوام پیج آشپزی بزنم! خلاصه تجربیات نی نی سایت (25 مورد)
تصمیم گرفتم یه پیج آشپزی تو اینستاگرام راه بندازم. کلی ذوق دارم، ولی خب استرس هم دارم. یه سر به نی نی سایت زدم ببینم بقیه چه تجربیاتی دارن. این 25 نکته رو از دل صحبت هاشون بیرون کشیدم، امیدوارم به درد شما هم بخوره:

میخوام پیج آشپزی بزنم – خلاصه تجربه ها در نی نی سایت (25 مورد)
۱. انتخاب اسم مناسب و جذاب
خیلی ها تاکید داشتن اسم پیجتون باید کوتاه، مرتبط با آشپزی و راحت به خاطر سپرده بشه. اسامی خلاقانه و منحصر به فرد شانس بیشتری برای جذب مخاطب دارن. از کلمات کلیدی مرتبط با سبک آشپزی خودتون (مثل سنتی، مدرن، گیاهی و. . . ) در اسم پیج استفاده کنید. قبل از انتخاب اسم، حتماً در اینستاگرام و گوگل جستجو کنید تا مطمئن بشید تکراری نیست و قبلاً استفاده نشده. به تلفظ و املای اسم دقت کنید. اسم باید به راحتی تلفظ و نوشته بشه تا مخاطب ها به مشکل نخورن. از اعداد و کاراکترهای غیرضروری در اسم پیج خودداری کنید. می تونید از اسم خودتون هم در کنار کلمات مرتبط با آشپزی استفاده کنید. برای انتخاب اسم از دوستان و خانواده کمک بگیرید و نظراتشون رو بپرسید.
۲. تولید محتوای با کیفیت و جذاب
محتوا پادشاهه! عکس ها و فیلم های با کیفیت و زیبا از غذاهاتون تهیه کنید. نورپردازی مناسب خیلی مهمه. رسپی ها رو دقیق و واضح بنویسید. مقدار مواد اولیه و مراحل پخت رو به طور کامل توضیح بدید. از فیلم های کوتاه و جذاب برای آموزش آشپزی استفاده کنید. فیلم ها باید تدوین خوبی داشته باشن. به کپشن ها اهمیت بدید. کپشن ها باید جذاب، informative و مرتبط با عکس یا فیلم باشن. از هشتگ های مرتبط با آشپزی استفاده کنید تا پست هاتون بیشتر دیده بشن. محتوای آموزشی تولید کنید. نکات و ترفندهای آشپزی رو به مخاطب هاتون آموزش بدید. با مخاطب هاتون تعامل داشته باشید. به سوالات و نظراتشون پاسخ بدید.
۳. داشتن برنامه ریزی و استمرار
برای تولید محتوا برنامه ریزی داشته باشید. تعیین کنید که در هفته چند تا پست منتشر می کنید. استمرار داشته باشید. به طور منظم پست منتشر کنید تا مخاطب هاتون رو حفظ کنید. از تقویم محتوایی استفاده کنید تا ایده های مختلف برای تولید محتوا داشته باشید. اگه وقت کافی ندارید، می تونید از ابزارهای زمان بندی پست ها استفاده کنید. صبور باشید. جذب مخاطب زمان می بره. ناامید نشید و به تلاشتون ادامه بدید. از دیگر صفحات آشپزی ایده بگیرید و از تجربیاتشون استفاده کنید. با اینفلوئنسرهای آشپزی همکاری کنید تا پیجتون بیشتر دیده بشه.
۴. تعامل با مخاطبین و ایجاد یک جامعه
به کامنت ها و دایرکت ها پاسخ بدید و با مخاطبین تعامل داشته باشید. نظرسنجی و مسابقه برگزار کنید تا مخاطبین رو درگیر کنید. از مخاطبین بخواهید که غذاهای شما رو درست کنن و عکس هاش رو براتون بفرستن. یک گروه تلگرامی یا واتساپی برای ارتباط بیشتر با مخاطبین ایجاد کنید. لایو برگزار کنید و به سوالات مخاطبین به صورت زنده پاسخ بدید. با برگزاری چالش های آشپزی، انگیزه مخاطبین رو برای شرکت در فعالیت های پیجتون افزایش بدید. به مخاطبینتون نشون بدید که برای نظراتشون ارزش قائل هستید.




